Obtenez des conseils avisés et des réponses précises sur Zoofast.fr. Obtenez des réponses détaillées et bien informées de la part de nos experts prêts à vous aider avec toutes vos questions.

Exercise 2 Preterite
a. Complete the memories of an old pirate...
- complète les mémoires d'un vieux pirate...
• using the verbs in brackets:
* à l'aide des verbes indiqués entre parenthèses :
Arrrrr! Now I'm an old man! But I remember when I (be)
on a ship. I (wash)
...the floors and I (help)
• using the following verbs:
à l'aide des verbes suivants :
sleep. drink • play want . (not) work . have . eat (not) have
......... a lot of rum and
cards when I
a headache and so I
in my hammock. We
a lot of food. Everyone
-- to eat more.
Homework UNIT 3
young and I (work)
the other pirates to raise the sails...
I often
dry biscuits. We
b. Now categorise the regular verbs according to the pronunciation of "ed” (t, /d/, or /id)).
= Maintenant, classe les verbes réguliers selon la prononciation du a ed » final
/t/
/d/
/id/

Exercise 2 Preterite A Complete The Memories Of An Old Pirate Complète Les Mémoires Dun Vieux Pirate Using The Verbs In Brackets À Laide Des Verbes Indiqués Ent class=

Sagot :

a) Arrrrrr! Now I'm an old man! But I remember when I was young and I worked on a ship. I washed the floors and I helped the other pirates to raise the sails...

I drank a lot of rhum and played cards when I didn't work. I often had a headache and so I slept in my hammock. We ate dry biscuits. We didn't have a lot of food. Everyone wanted to eat more.

b)

/t/: washed, helped, worked,

/d/: played

/id/: wanted

Votre engagement est essentiel pour nous. Continuez à partager vos expériences et vos connaissances. Créons ensemble une communauté d'apprentissage dynamique et enrichissante. Merci d'avoir choisi Zoofast.fr. Nous espérons vous revoir bientôt pour plus de solutions.